חינוך סביבתי אורבני
אדריכלות הינה בסיס ליצירה חדשה, פלטפורמה לשיח ודיון, ומנוע לעבודה חינוכית. מרכז רכטר לאדריכלות פעול לזום ולהנגיש מחשבה עצמאית, מעמיקה, מקורית ורחבת הירף על אדריכלות, מעצם היותה עניין ציבורי ובעלת חשיבות בביסוסה של חברה אזרחית וערכית. חינוך לאדריכלות פותח חלון לסקרנות, יצירתיות ולמידה חוויתית. היכרות עם הסביה הקרובה אלינו, על מנעד קני מידה, מתפתחת באמצעות שאילת שאלות, התבוננות ופיתוח הדמיון. תוך בחינה מעמיקה ואישית, התכנית מזמינה תלמידים ותלמידות לצלול למבואות העולם הארגיטקטוני מבעד לעיניים שלהם: מה מרכיב את הסביבה שלנו? איך היא נראית? איך אנחנו מרגישים בה? מה אפשר לשנות? בהתשורת וההתנסות מתקיימות מתוך השילוב שבין פעולולת יצירתיות מעשיות לבין מעגלי שיחה. הסטודנטים ינחו את המפגשים השבועיים בבית הספר וילווי את תכנון התוצר המשותף.
מפגשי למידה והעשרה:
במהלך מפגשי הלמידה נדבר על תחושת שייכוץ, איך מגבירים זיקה בין אדם למקום, איך מעצימים קהילה. נתעמק בתהליכי גיבוש זהות דרך חקר המרחב. נחזק את מיומנויות החקר, נעסוק במערכת החינוך ובפערים בין הפריפריה למרכז.
הפעילות תתקיים בשני בתי ספר בדרום תל אביב. אחת לשבוע הסטודנטים יעבירו בזוגות מפגשים בנושאים שונים בהקשר המרחב והקהילה.
במהלך סמסטר א', בפעילות בבית הספר תתמקד הבנת המרחב, איסוף ותיעוד השכונה, סיפור המקום תוך שימוש בכלים אדריכלים: תצלומים, אירועים היסטוריים חשובים ועוד.
במהלך סמס' ב' נדבר עם התלמידים על יצירת שינוי, כקהילה מלמטה למעלה וביחד נתכנן ונבצע פרויקט קהילתי משותף
סטודנטים אשר מעוניינים לפעול בתחום החינוך, אשר מסוגלים ליצירת קשר אישי משמעותי עם בני נוער ובעלי יכולת לסייע לימודית ולהעביר תכנים. סטודנטים הסקרנים ללמוד מעולמות התוכן של אדריכלות ומרחב כפלטפורמות חבריות.
סדנת היכרות והתאמה תתקיים ביום ג' ה-8.11 בשעות 16:00-18:00 (הזמנות יישלחו בנפרד לאחר ההרשמה)