SAVE YOUR PARENTS - סמסטר ב'

הארגון המוביל: 
עמותת צו מניעה
תחום הפרוייקט: 
צדק חברתי וכלכלי
מיצוי זכויות
אי-שיוויון
חברה אזרחית ומגזר שלישי
אופי הפעילות: 
שינוי חברתי
כתיבה ומידע
יזמות חברתית
מנהיגות והובלה
שיווק חברתי
מנחה: 
ד"ר שלמה לבקוביץ מייסד ומנהל העמותה, וגני בר-דוידסון, רכזת המתנדבים בעמותה
משך הפרוייקט: 
סמסטר ב'
ימי פעילות: 
א'
א'-ה'
שעות פעילות: 
גמיש, במפגשים הקבוצתיים ובתיאום עם הצוות
מיקום פעילות: 
קמפוס
ימי מפגשי למידה: 
א'
שעת מפגשי הלמידה: 
17:00-19:00, אחת לשבוע
מיקום מפגשי למידה: 
קמפוס
תיאור הפרויקט: 

צו מניעה היא עמותה המובילה קמפיין למניעת סרטן המעי הגס ע"י עידוד הציבור להיבדק כדי למנוע את המחלה.

בפרויקט זה אנו מזמינים אתכם להיות שותפים בקמפיין 'צו מניעה' שיעדו העיקרי: ליצור מודעות בקרב הציבור לשכיחותה הגבוהה של מחלת סרטן המעי הגס ולחשיבות הרבה של בדיקה וטיפול מקדים.

הפעילות של העמותה נעשית ע"י קבוצת מתנדבים שפועלים בתקשורת וברשתות החברתיות לטובת קידום הסברה בנושא המחלה, והעלאת המודעות לכך שניתנת למניעה באמצעות בדיקה רפואית. רוב הציבור חושש מהבדיקות ולכן הנתונים מאד מפחידים: 1330 נשים וגברים מתים כל שנה בישראל מסרטן המעי הגס (פי 4 מכל הרוגי תאונות הדרכים). בנוסף - כל יום בישראל כ-15 נשים וגברים מקבלים את ההודעה שהם חלו בסרטן המעי הגס ומתחילים מסלול ייסורים של ניתוח, כימותרפיה וטיפול תרופתי. בסופו רק כ 60% ישארו חיים מעבר ל 5 שנים.

את כל זה ניתן למנוע על ידי בדיקה פשוטה - המודעות מצילה חיים!

לאתר העמותה לחצו כאן

 

מפגשי למידה והעשרה:

במסגרת המפגשים הקבוצתיים נעמיק בתחום הפעילות של העמותה, נלמד על הדרכים השונות להתמודדות עם סרטן המעי הגס, נכיר את הנתונים ונבחין בהבדלים בין הקהילות השונות בישראל.

המפגשים יכללו גם מפגש עם חולים שהחלימו, עם אנשי תקשורת המובילים קמפיינים במדיה החברתית ובתקשורת המסחרית. נעסוק לדוגמה בשאלות: מה מקומה של מערכת הבריאות בקידום הנושא? האם ישנה שקיפות בנתונים, שקיפות לציבור בצמצום המחלה? מה המקום שלנו כאזרחים צעירים להשפיע על הסביבה הקרובה לנו, לקדם מודעות ולשנות מציאות?

פעילות של סטודנטים לשכנוע ההורים, בני המשפחה וקהל היעד בני 40+ ב'מיגזר שלהם' להיבדק כדי למנוע את סרטן המעי הגס.

תיאור הפעילות: 

הסטודנטים והסטודנטיות בפרויקט ייקחו חלק בקידום הקמפיין של צו מניעה במספר דרכים ובהתאם למיקוד בו יבחרו. הפעילות בחלקה תהיה עצמאית ובחלקה בחלוקה לצוותים.

קמפיין הוא תהליך הדרגתי ומעמיק, והובלה שלו כוללת שלבים של הגדרת החזון, איתור שותפים פוטנציאליים לפעילות, שימוש בכלי מדידה והערכה, התאמת הקמפיין למגזרים וקהילות שונות, תוך פעילות שוטפת ברשתות החברתיות ושימוש במדיה הדיגיטלית.

למשתתפים תהיה ההזדמנות להכיר מקרוב את השלבים השונים בפעילות, ולקחת חלק בהובלת הקמפיין בקהילות ובאזורים מהם מגיעים.

הפרויקט מיועד לסטודנטים מכל מקצועות הלימוד, וישנו צורך מיוחד בסטודנטים ובסטודנטיות הדוברים שפה נוספת.

לוגו של עמותת צו מניעה

למי זה מתאים: 

דרושים סטודנטיות וסטודנטים נמרצים שמרגישים גם שייכות לקהילה ממנה הגיעו ורוצים להיות שותפים בהצלת חיים של אילו שפחות מודעים ומכירים את הזכויות שלהם ואת ההנחיות הרפואיות לגבי הבדיקות.

סטודנטים שמחוברים לרשתות החברתיות ויודעים להתנהל בתוכן, יצירתיים ומוכנים לאתגר שבהובלת קמפיין חברתי בכל המישורים.

 

סדנת היכרות והתאמה תתקיים ב-17.2 ב-17:00 (הזמנות יישלחו בנפרד)

סטטוס הרשמה: 
ההרשמה פתוחה בין ה-20-24.1
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive