שאלות נפוצות - שירות פסיכולוגי
לטיפול פסיכולוגי הגדרות שונות, אך מעבר להבדלים בין הגישות השונות, ניתן לומר שמטרת הטיפול היא לסייע לאדם למצוא את משאביו הפנימיים להתמודדות.
ניתן להתייחס לטיפול כתהליך משותף בין מטפל ומטופל, שחוברים לצורך מטרה ייחודית ואישית תוך שמירה על סודיות. בתהליך זה המטפל מאפשר למטופל להכיר טוב יותר את עצמו ואת מערכות היחסים שלו. ישנן גישות שונות לטיפול. בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטת תל אביב נעשה ניסיון משמעותי להתאים את סוג הטיפול לבעיה. הטיפולים בשירות הם באמצעות שיחה שבועית, ולעיתים יש צורך בהתייעצות פסיכיאטרית.
רוב בני האדם עוברים רגעים ותקופות משבר בזמן זה או אחר בחייהם. טיפול נפשי יכול לעזור להתמודד עם מצבים אלה, כגון:
- מצוקה סביב הכניסה לאוניברסיטה, שינוי הסביבה החברתית והתמודדות עם תקופות מעבר ושינוי.
- קושי עם לחץ ותחרותיות, חששות סביב כשלון, הערכה עצמית נמוכה.
- משברים אישיים, זוגיים או משפחתיים.
- התמודדות עם טראומה, מחלה או אבל.
- תחושת בדידות מתמשכת.
- קושי ביצירת קשרים .
- התלבטויות לגבי זהות.
- אבדן טעם וחשק בחיים.
- תחושה מתמשכת של דכדוך, עצבות או דיכאון.
- הפרעות אכילה.
- כל נושא אישי המעסיק ומטריד, ויש קושי להתמודד אתו לבד.
מרבית השיחות הטיפוליות מתקיימות בבניין מיטשל, או במרחבים נוספים בקמפוס.
על כל פנייה לטיפול ועל תכניו חלה סודיות מלאה, כולל שמירה על סודיות מקצועית מול מוסדות האוניברסיטה כמקובל על פי חוקי האתיקה של הפסיכולוגים. במקרים חריגים בהם יש בכך צורך, הדבר ייעשה על סמך בקשה מפורשת של הפונה והצהרתו החתומה על גבי טופס ויתור סודיות כמבוקבל על פי החוק וכללי האתיקה המקצועיים.
ניתן לשלם בכל אמצעי התשלום המקובלים: מזומן, כרטיס אשראי או המחאה.
על מנת לקבוע פגישה עליך:
- למלא טופס פרטים אישיים. קישור להורדת הטופס>>
- למלא שאלון MHQ. להלן קישורים לשאלון:
בשפה העברית
בשפה הערבית
בשפה האנגלית
את הטופס והשאלון המלאים יש לשלוח במייל למזכירות השירות clinic@tauex.tau.ac.il ואנו ניצור עמך קשר לתאום.
לכל שאלה ניתן לפנות למזכירות השירות הפסיכולוגי בטלפון 03-6409694 או במייל clinic@tauex.tau.ac.il בימים א'-ה' בין השעות 8:30-14:30.
משך הטיפול מוגדר לעד שנה קלנדרית בתנאי שבתקופה זו הפונה הינו סטודנט או עובד אוניברסיטה.